خانه / کسب و کار / کسب درآمد / کسب درآمد از فیس بوک

کسب درآمد از فیس بوک

کسب و کار خانگی

تا کنون مقالات و کتب متعددی در مورد کسب درآمد از فیس بوک نوشته شده است . فیس بوک پتانسیل خوبی برای کسب درآمد دارد و می توان یک کسب و کار را از طریق فیس بوک به خوبی توسعه بخشید . اما چیزی که در این پست میخواهم به آن بپردازم خطرات کسب درآمد از فیس بوک است .

جمله «کسب درآمد از فیس بوک» جمله خوب و قلقلک کننده ایست اما وقتی جمله «خطرات کسب درآمد از فیس بوک» در کنار آن نمایان می شود ، مو به تن آدم سیخ خواهد شد .

باید دانست که توسعه یا کسب درآمد از فیس بوک تنها به فروش بیشتر محصولات یا خدمات خلاصه نمی شود ، و معنای گسترده تری از کسب درآمد وجود دارد که باید این معنا به خوبی تعریف شود .

آیا می شود از فیس بوک کسب درآمد کرد؟

بله . توضیح دادم که باید ابتدا «کسب درآمد» تعریف شود . کسب درآمد همواره کوتاه مدت نیست ، برای درک بهتر این گزینه به چند مثال کوتاه زیر توجه کنید :

۱- شما یک شرکت محصولات ساختمانی دارید (فروش و پخش) و محصولاتی مرتبط با تأسیسات ساختمان را به فروش می رسانید . در فیس بوک با یک شرکت بازرگانی آشنا می شوید که می توانید از طریق آنها بازارهای خوبی را در اربیل عراق کسب کنید و در آینده خواهید توانست با فروش بیشتر و صادرات محصولات یک بیزینس پر سود را ایجاد کنید .

۲- شما یک کترینگ تأسیس می کنید و در فیس بوک با یک مجموعه غذایی آشنا می شوید که می توانید محصولات دامی را از آنها با قیمت پایین تر و مدت تسویه حساب بیشتر خرید کنید .

۳- شما یک فروشگاه کادویی (فروش محصولاتی برای هدیه دادن و …) دارید و با برگزاری یک جشنواره فروش و تبلیغ در فیس بوک می توانید سیلی از مشتریان را برای خرید محصولاتتان به سوی خود هدایت کنید .

و …

اینها سه نوع از انواع روش های کسب درآمد از فیس بوک بود . با این توضیحات متوجه خواهید شد که می توانید یک بیزینس پر سود را در فیس بوک رقم بزنید و غیر از کسب و درآمد از دنیای حقیقی یک کسب درآمد عالی هم از دنیای مجازی و بالاخص «فیس بوک» داشته باشید .

کسب درآمد از فیس بوک چه خطراتی دارد؟ (خطرات فیس بوک)

عمدتاً خطری که در مواجهه با فیس بوک بیان می گردد ، عدم اعتماد به اکانت های مجازی (آدم هایی که در دنیای مجازی هستند) است .

به نظر من صحیح است که چنین خطری انسان را تهدید می کند اما خطر بزرگتری در کمین است . فیس بوک و بصورت عام ، شبکه های اجتماعی ، سیستم درختی (شاخه ایی – هرمی) دارند ، یعنی دوست شدن با یک فرد ، مطالب مرتبط با آن فرد و دوستان آن فرد را نیز دریافت خواهید کرد .

برای مثال :

شما با علی دوست می شوید و محمد که دوست شما نیست نیز با علی دوست است . مطالبی را که علی می گذارد یا می پسندد برای شما نمایش داده می شود غیر از آن مطالبی را که محمد به نوعی ارتباط با علی می گذارد نیز برای شما به نمایش درخواهد آمد .

حالا حساب کنید که شما وارد فیس بوک می شوید و با حجم بسیار زیادی داده سر و کار خواهید داشت . برای توسعه کسب و کار باید تعداد دوستان بیشتری را در شبکه های مجازی داشته باشید و داشتن تعداد زیادی دوست مستلزم نگهداری و ارتباط مداوم با آنهاست .

در نتیجه مجبور خواهید شد وقت خود را مداماً صرف اطلاعات مرتبط با دوستانتان کنید . در این حالت شما مجبور خواهید بود از صبح تا شب فقط پای فیس بوک باشید و به مطالب و ایمیل ها و … دریافتی رسیدگی کنید و همچنین خودتان را آپدیت نگاه دارید و با این روش هیچ وقتی برای دنیای حقیقی نخواهید داشت .

از دنیای حقیقی عقب می مانید و وقتتان را به بطالت می گذرانید و در نهایت هیچ چیز جز یک «شکست اقتصادی» نصیبتان نخواهد شد .

دپارتمان کسب و کار
با توجه به پیشرف تکنولوژی ، تغییر نیاز های جامعه بشری و مهمتر از آن تغییر نگرش مردم ، کسب و کار از ساختار صرفا تجربی خود خارج شده و یک شکل علمی به خود گرفته است .
در عصر جدید یک شخص موفق در عرصه کسب و کار می بایست در روابط شخصی خود نیز موفق باشد. از این رو دپارتمان کسب و کار موسسه ذهن زیبا با هدف ایجاد یک مسیر نو با نگاه ذهن زیبا سعی بر رشد فرهنگ موفقیت ، آموزش و حمایت از کلیه مخاطبین این حوزه را دارد.
محورهای فعالیت این دپارتمان :
- آموزش
- مشاوره
- ارائه خدمات :
۱- کسب و کار دیجیتال
۲- هویت سازی مجازی ( سایت و شبکه های مجازی)
۳- تبلیغات
به اشتراک بگذارید

همچنین ببینید

کسب و کار خانگی

همه چیز در مورد کسب و کار خانگی

تعریف کسب و کار خانگی به هر نوع فعالیت اقتصادی در محل سکونت شخصی که …

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz