خانه / کسب و کار / ایده / راههای یافتن ایده کسب و کار
روش پیدا کردن ایده

راههای یافتن ایده کسب و کار

اگر ایده خاصی برای راه اندازی کسب و کار ندارید ، می توانید این ایده ها را از راه های زیر بدست آورید :

  • می توانید به شهرها و محله های دیگر سفر کنید و محصولات یا خدماتی را که درآن مناطق عرضه می شود به دقت برسی کنید و امکان راه اندازی چنین کسب و کارهایی را در منطقه خود نیز بیازمایید.
  • از تبلیغات موجود در رسانه ها ( رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها ، مجله ها و اینترنت ) نیز می توانید ایده لازم را برای راه اندازی کسب و کار پیدا کنید .
  • از نمایشگاههای مختلف دیدن کنید و با محصولات و خدمات جدیدی که عرضه شده اند آشنا شوید .
  • از طریق اینترنت می توانید هر زمان که بخواهید از محصولات و خدماتی که در سرتاسر دنیا تولید و عرضه می شود نیز اطلاع یابید و امکان چنین کسب و کارهایی را در منطقه خویش برسی کنید .
  • داشتن تجربه شغلی در کسب و کار نیز می تواند منجر به بروز ایده برای راه اندازی کسب و کار باشد. به عنوان مثال ، ممکن است مدتی در یک قنادی به کار مشغول شوید و دریابید که می توانید محصولی را با کیفیتی بهتر و برتر از کارفرمایتان تولید کنید . در این صورت می توانید تصمیم بگیرید که از کار قبلی دست بردارید و برای خود کسب و کاری راه اندازی کنید .
  • از اخبار ( به ویژه اخبار اقتصادی ) منتشر شده در رسانه های جمعی ، مثل اینترنت ، رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها و مجلات نیز غافل نشوید. خیلی از تغیرات سیاستها و خط مشی های دولت و قوانین کسب و کار می توانند منشا ایده هایی برای پیدایش کسب و کارهای جدید شوند. به عنوان مثال ، تضمیمات دولت در زمینه خصوصی سازی بخشهای دولتی و واگذاری فعالیتهای دولتی به بخش خصوصی ، راه خوبی برای شناخت امکان کسب و کارهای تازه است . می دانید که در سال های اخیر ، دولت اجازه فعالیتهای بانکی و بیمه ای را به بخش خصوصی داد و در پی آن ، فعالیتهای بانکی و بیمه ای بخش خصوصی آغاز شد .

 

خودتان ایده بسازید ( ایده سازی )

همانگونه که اشاره شد ، منابع متعددی برای یافتن ایده کسب و کار وجود دارد . با وجود این ، شما می توانید خودتان نیز با استفاده از روشهای زیر ، ایده کسب و کار خود را پدید آورید :

از علایق و سرگرمی هایتان شروع کنید.

  • کارهای زیادی وجود دارند که شما از انجام دادن آنها لذت می برید. آیا از کارکدن با ماشین و مسافرت به جاهای مختلف لذت می برید ؟ آیا آشپزی یا خیاطی را دوست دارید ؟ آیا از اینکه با مردم ارتباط نزدیک و رودرو داشته باشید احساس خوشی می کنید ؟ شاید شما در زمینه خاصی مهارت داشته باشید. اگر به چیزهایی علاقه مندید از این علاقه مندی در راه سکب و کارتان استفاده کنید . احساس لذت علاقه شما با کارکردن در آن زمینه بیشتر خواهد شد و تداوم خواهد یافت .

به موانع و محدودیتهای که در اطرافتان بر سر راه عرضه ، کالا یا خدمات وجود دارد ، توجه کنید.

  • اکنون چه چیزی در بازار وجود ندارد که شما دوست دارید موجود باشد ؟ نوعی لباس با مدل خاص که شما هیچ جا ان را پیدا نمی کنید ، یا وسیله سرگرمی مناسب و مورد علاقه دانش اموزان در زنگهای تفریح ؟

به راههای مختلف و تازه استفاده از محصولات موجود فکر کنید.

  • فکر کنید که از کالاها و محصولات موجود چه استفاده های دیگری می توان کرد ؟

به علایق اجتماعی در حال تغیر گروههای مختلف مردم از نزدیک توجه کنید .

  • آیا محصول یا خدماتی وجود دارد که از طریق آن می توان به علایق گروههای مختلف مردم پاسخ داد ؟ آیا می دانید که سرگرمی ها و تفریحات دانش آموزان دبیرستان چیست ؟ شما چگونه می توانید از این سرگرمی ها و علایق در راه کسب و کارتان استفاده کنید ؟

به تغییرات و پیشرفتهای تکنولوژی دقت کنید و ببینید چگونه بر محصولات یا خدمات فعلی تاثیر می گذارند.

  • تصور کنید چگونه تکنولوژی جدید باعث به وجود آمدن محصول یا خدمات جدید می شود ؟ یا اینکه تکنولوژی جدید چگونه دسترسی مردم به محصولات و خدمات مورد نیازشان تاثیر می گذارند؟ به عنوان مثال ، امروزه توسعه اینترنت باعث شده است که فروشگاه های اینرنتی به وجود آید. در نتیجه ، مردم سراسر دنیا می توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را هر زمان که بخواهند ، بخرند .

به کسب و کارهایی که اکنون وجود دارند به دقت بنگرید.

  • از خود بپرسید چگونه می توان چنین کسب و کارهایی را تغیر داد و اصلاح کرد؟ به عنوان مثال ، اگر لباس خود را برای شست و شو به خشکویی داده باشید ، احتمالا بعد از یکی – دو روز آن را تحویل گرفته اید . آیا شما می توانید طوری سازماندهی کنید که به جای یکی – دو روز ، در عرض یکی – دو ساعت خدمات مورد نیاز مشتری را تدارک ببینید ؟

به مشخصات کالاها و خدماتی که هم اکنون در اطرافتان وجود دارند ، توجه کنید.

  • به نظر شما چگونه می توان مشخصات و خدمات دیگری به این محصولات اضافه کرد ؟

پس از اینکه نوع کسب و کارتان را مشخص کریدید ، به تحقیقات نیاز دارید . به عنوان مثال ، محصول کسب و کار شما در چه مکانهایی مورد نیاز است ؟ آیا فقط در حوزه و مکان خاصی مصذف دارد ؟ آیا فکر می کنید بازاری که شما کالا یا خدماتتان را درآن عرضه می خواهید کرد ، اشباع شده است ؟ چگونه مسئولیت عرضه خدمات یا کالاهایتان را بر عهده خواهید گرفت ؟

 

 

دپارتمان کسب و کار
با توجه به پیشرف تکنولوژی ، تغییر نیاز های جامعه بشری و مهمتر از آن تغییر نگرش مردم ، کسب و کار از ساختار صرفا تجربی خود خارج شده و یک شکل علمی به خود گرفته است .
در عصر جدید یک شخص موفق در عرصه کسب و کار می بایست در روابط شخصی خود نیز موفق باشد. از این رو دپارتمان کسب و کار موسسه ذهن زیبا با هدف ایجاد یک مسیر نو با نگاه ذهن زیبا سعی بر رشد فرهنگ موفقیت ، آموزش و حمایت از کلیه مخاطبین این حوزه را دارد.
محورهای فعالیت این دپارتمان :
- آموزش
- مشاوره
- ارائه خدمات :
۱- کسب و کار دیجیتال
۲- هویت سازی مجازی ( سایت و شبکه های مجازی)
۳- تبلیغات
به اشتراک بگذارید

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz