ابعاد موفقیت

ابعاد موفقیت

ابعاد موفقیت

۱- بعد فردی

موفقیت از نظر فردی، یعنی این که شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفتن عوامل بیرونی به برتری هایی برسد. عامل این موفقیت، بیشتر تلاش و کوشش خود فرد است. به عنوان مثال،موفقیت دانش آموزی که در مسابقات علمی یا مهارتی، مقام برتر یا مقام مهمی را به دست می آورد، بیشتر به خود فرد بر می گردد تا اطرافیانش.

 

 

۲- بعد سازمانیابعاد موفقیت

اما موفقیت سازمانی، کمی پیچیده تر از موفقیت فردی است. عامل این نوع موفقیت، تنها تلاش خود فرد نیست، بلکه علاوه بر کوشش او،اطرافیان و همکارانش نیز در موفقیت او سهیم اند. البته شاید بتوان گفت که در این نوع موفقیت نیز عامل اصلی موفقیت،یک نفر است، اما نتیجه این نوع موفقیت تنها به خود فرد بر نمی گردد، بلکه متوجه همکاران یا سازمان او نیز می شود. مثلا شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۲ به عنوان شرکت برتر و نمونه از نظر میزان تولید انتخاب شد. می توان گفت که این موفقیت، نتیجه تلاش و کوشش کارکنان این شرکت است.

همه می دانیم که ما ایرانیان در زمینه های گوناگون افراد موفقی داشته ایم و داریم. به عنوان مثال در ورزش قهرمانان زیادی داشته ایم که برای کشورمان افتخار آفریده اند. افرادی چون جهان پهلوان تختی در گذشته و رضازاده (در وزنه برداری) در زمانه ما از این افرادند.

در عرصه دانش نیز افراد موفقی چون ابوعلی سینا و پروفسور حسابی داشته ایم و اکنون نیز هر ساله دانش آموزان و دانشجویانمان در المپیاد های علمی مختلف،مقام های برتر را کسب می کنند.

به راستی آیا در زمینه اقتصادی نیز افراد موفق ایرانی داریم که در سطح دنیا مطرح باشند؟ آیا شرکت یا سازمانی ایرانی را می شناسید که تولیدات یا محصولاتش قابل رقابت با کشور های دیگر باشد؟ همان گونه که می دانید،در این زمینه ما نمونه ای نداریم که موفقیتش قابل طرح در سطح دنیا باشد.

چرا نباید شما برنامه ریزی کنید تا در عرصه اقتصاد نیز برای کشورمان موفقیت بیافرینید؟ مثلا چرا نباید افرادی مثل بیل گیتس (بنیان گذار شرکت مایکروسافت) و… در کشور ما باشند تا علاوه بر این که خود به ثروت دست یابند،برای جامعه نیز ارزش بیافرینند.

دپارتمان کسب و کار
با توجه به پیشرف تکنولوژی ، تغییر نیاز های جامعه بشری و مهمتر از آن تغییر نگرش مردم ، کسب و کار از ساختار صرفا تجربی خود خارج شده و یک شکل علمی به خود گرفته است .
در عصر جدید یک شخص موفق در عرصه کسب و کار می بایست در روابط شخصی خود نیز موفق باشد. از این رو دپارتمان کسب و کار موسسه ذهن زیبا با هدف ایجاد یک مسیر نو با نگاه ذهن زیبا سعی بر رشد فرهنگ موفقیت ، آموزش و حمایت از کلیه مخاطبین این حوزه را دارد.
محورهای فعالیت این دپارتمان :
- آموزش
- مشاوره
- ارائه خدمات :
۱- کسب و کار دیجیتال
۲- هویت سازی مجازی ( سایت و شبکه های مجازی)
۳- تبلیغات
به اشتراک بگذارید

همچنین ببینید

همه چیز درباره کسب و کار اینترنتی

همه چیز درباره کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟ کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در …

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz