۳۳ روش جذب مشتری

33 روش جذب مشتری

شما را با ۳۳ فنون عالی برای جذب مشتری آشنا می سازیم :

۱- اگر مخاطب کالا یا خدمات شما در بازه سنی ۴۰ سال به بالا است، تبلیغات در روزنامه های کثیرالانتشار و سراسری مخصوص آنهاست.

۲- در مذاکرات یا انجام معاملات تجاری،فراموش نکنید، همیشه قیمت بالاتری را پیشنهاد دهید.

۳- در مذاکرات و معاملات تجاری همیشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهید.

۴- در صورتیکه هم محدودیت کالا دارید و هم محدودیت در گذاشتن حراج یا دادن تخفیف، حتما به ویترین مغازه توجه ویژه داشته باشید تا از این طریق بیشترین توجه را جلب نمایید.

۵- از تکنیک محدودیت زمان در تبلیغات خود برای جلب توجه مشتریان و فروش بیشتر،استفاده کنید، مثلا: فراموش نکنید که امروز، آخرین روز فروش این کالا یا خدمات است.

۶- اگر مشتری کالایی را خواست که در ویترین موجود نیست، بدون هیچ منتی آن را از انبار برای او بیاورید.از گفتن “اگر وقعا میخواهید آن را واقعا بخرید،برایتان بیاورم” جدا پرهیز کنید.

۷- امروزه بنگاه های املاک مدرن بیشتر از طریق دنیای مجازی مشتری یابی میکنند و از طرف دیگر تنها فروشنده یا موجر قیمت دلخواه برای ملک خود تعیین نمیکند، بلکه علاوه بر آنها کارشناسان بنگاه،املاک اجاره ای یا فروشی را از لحاظ ارزش واقعی کارشناسی کرده و نرخ ارزیابی شده را در کنار قیمت پیشنهادی فروشنده و موجر اعلام می کند.

۸- امروز روش خانه به خانه را بیازمایید!(مثل بیمه ایران) با نامه و ایمیل مشتری خود را پیدا کنید! فهرستی از مشتریان احتمالی تهیه کنید!با مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند،دوباره تماس بگیرید.

۹- امروز نشان دهید برای شما رضایت مشتری اهمیت دارد!به کارمندانتان برای جذب مشتری بیشتر پاداش دهید! به مشتری دایمی خود دفترچه تخفیف بدهید.

۱۰- اگر چیزی را دوست ندارید تغییرش دهید!اگر نمیتوانید تغییرش دهید، به جای نق زدن، ذهنتان را تغییر دهید.

۱۱- اگر شما به درستی پاسخگو باشید، شکایت مشتریان تبدیل به ابراز نظر مثبت و موجب افزایش وفاداری مشتری خواهد شد.

۱۲- اصول اساسی در فروش:

  • به کارگیری زبان مناسب
  • برخورد گرم و صمیمانه هنگام فروش
  • سکوت! پس از خاتمه فروش.

۱۳- آیا میداسنتید کالایی که ممکن است در داخل مغازه و فروشگاه فروش نرود، می تواند با یک طراحی زیبا و جذاب و هوشمندانه در ویترین براحتی مورد توجه قرار گیرد؟ این ترفندیست که برند های شناخته شده در جهان سالهاست از آن بهره میگیرند.

۱۴- ویترین مغازه اولین نمایی است که مشتری از مغازه و فروشگاه شما می بیند و در همان زمان تصور کیفیت و زیبایی اجناس در ذهن او شکل میگیرد. به دکوراتورتان بگویید تا یک ویترین آهن ربایی برایتان طراحی کند.

۱۵- مراقب کلام خود با مشتری باشید! در حذف کلمات کلیشه ای و عباراتی که تکیه کلام شما شده اند، ول خیلی پسندیده نیستند، تلاش کنید.

۱۶- بروشوری از محصولات و خدماتتان را چاپ کنید و همراه بروشور های خود، یک برگه نظر سنجی بگنجانید! بدین ترتیب میتوانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان خود دریافت کنید.

۱۷- در فروش ایرانی که مشتریان تخفیف را “نمک معامله”می دانند، یک تخفیف مناسب می تواند باعث موفقیت در فروش شود اما بهتر است با یک گفتگوی صحیح در مقابل این کاهش قیمت و تخفیف: حتما امتیازی از مشتری دریافت کنید.مانند: خرید به تعداد بیشتر.

stockfre

۱۸- برای برقراری ارتباط با افراد مهم، یکی از بهترین زمان های تماس تلفنی، صبح زود است. و یکی هم آخر وقت که منشی ها رفته اند!منشی ها بسیار خوب هستند اما باید پذیرفت که بعضی از مواقع مانع برقراری تماس می شوند.

۱۹- امروز برای کمک به مشتریان، مشتاق باشید. و از آنها بخواهید شما را راهنمایی کنند تا با کمک هم مناسب ترین کالا را برای خرید انتخاب کنند.

۲۰- برای دانستن نظرات مشتریان در ابتدا برای کارمندان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.

۲۱- کارمندان در چه سطحی می توانند پاسخگوی شکایات باشند؟ آیا هر کارمندی می تواند مرهمی بر درد مشتری بگذارد یا باید این کار را به افرادی خوش برخورد اجتماعی و آموزش دیده سپرد؟ جواب این سوال را خود بهتر میدانید.

۲۲- آیا شما تلفن میکنید که فقط محصولی را بفروشید؟ اگر پاسختان مثبت است، فعلا گوشی را برندارید.

۲۳- برای مشتری بیمه باید به خوبی توضیح دهید که “بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران” نیز در همه بیمه نامه های صادره توسط شرکتهای بیمه، سهیم است! و بیمه نامه ها دارای اعتبار و نظارت لازم از سوی بیمه مرکزی می باشند.

۲۴- در هنگام صحبت با مشتری حتی تلفنی چای نخورید،سیگار نکشید، روزنامه نخوانید و… و حواس خود را فقط روی گفتگو متمرکز کنید.

۲۵- اگر در یک جلسه مجبورید نشسته صحبت کنید، سعی کنید جفت پاهایتان را راست روی زمین بگذارید.

۲۶- کار آرایشگاه یک کار کوتاه مدت است و نتیجه آن خیلی زود از بین می رود. عمر یک شینیون ماکسیمم یک روز است ولی خاطره حضور در یک فضای مفرح و شاد با افراد پر انرژی یک عمر با انسان باقی می ماند.

۲۷- مرسوم است که آرایشگاه های زنانه در بدو تاسیس و حتی در ادامه رو به پخش تراکت که یکی از ضعیف ترین ابزار تبلیغاتی می باشد روی می آورند. بهترین تبلیغ برای آرایشگاه های زنانه،بازاریابی ویروسی و تبلیغ دهان به دهان است.

۲۸- در مذاکرات تلفنی سعی کنید سوال ها و اعتراضات مشتریان را پیش بینی کنید و فهرست سوال های احتمالی خود را کامل کنید. جواب های آن ها را آماده کنید. این کار میزان آمادگی شما را در مذاکرات بعدی افزایش می دهد.

۲۹- معمولا پرس و جو درباره قیمت نشانه خرید است! سوال در مورد تاریخ تحویل نیز نشانه خرید است! اگر دیدید مشتری درباره رنگ،شکل،سبک،طرح و بسته بندی و … سوال میکند، تنها وظیفه شما این است که کار فروش را تمام شده بدانید و مشتری را در لذت خرید همراهی نمایید.

۳۰- جالب است بدانید که استفاده از نام مشتری در ابتدای یک جمله، اشتیاق او را برای شنیدن آن جمله ده برابر بیشتر خواهد کرد! بنابراین،عادت کنید که در ابتدای ۵۰ درصد از جملاتی که میخواهید به مشتری بگویید،ابتدا نام مشتری را به زبان بیاورید.

۳۱- رنگ ها میتوانند بر نحوه خرید تاثیر بگذارند! مقاله ای که در سایت “لایف هکر” منتشر شده نشان داده است که: پیشخدمت هایی که لباس قرمز می پوشند، اغلب انعام بیشتری دریافت میکنند. رنگ قرمز حتی بر میزان خرید های آنلاین تاثیر می گذارند.

۳۲- فروشندگان ماهر بیشتر تلفن میکنند،بیشتر پیگیر مشتری هستند، با مردم بیشتر گفتگو می کنند، وقت خود را در زمان کار کمتر هدر می دهند و فروش بیشتری نسبت به همکارانشان دارند.

۳۳- وقتی با مشتری حرف میزنید کمی فضا اشغال کنید. با پا های باز بنشینید یا بایستید، این نشان می دهد که اعتماد به نفس دارید و در کنار افراد احساس راحتی می کنید.

دپارتمان کسب و کار
با توجه به پیشرف تکنولوژی ، تغییر نیاز های جامعه بشری و مهمتر از آن تغییر نگرش مردم ، کسب و کار از ساختار صرفا تجربی خود خارج شده و یک شکل علمی به خود گرفته است .
در عصر جدید یک شخص موفق در عرصه کسب و کار می بایست در روابط شخصی خود نیز موفق باشد. از این رو دپارتمان کسب و کار موسسه ذهن زیبا با هدف ایجاد یک مسیر نو با نگاه ذهن زیبا سعی بر رشد فرهنگ موفقیت ، آموزش و حمایت از کلیه مخاطبین این حوزه را دارد.
محورهای فعالیت این دپارتمان :
- آموزش
- مشاوره
- ارائه خدمات :
۱- کسب و کار دیجیتال
۲- هویت سازی مجازی ( سایت و شبکه های مجازی)
۳- تبلیغات
به اشتراک بگذارید

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz