خانه / کسب و کار / کسب درآمد / فروش و بازاریابی / ۱۵ فنون جذب مشتری را هم اکنون یاد بگیرید
15 فنون جذب مشتری

۱۵ فنون جذب مشتری را هم اکنون یاد بگیرید

15 فنون جذب مشتری

  • مشتریان باید بدانند مزایای کالا و یا خدمات شما چیست ؟

سه مورد از مهمترین مزایا نسبت به رقبای خود را مشخص کرده، بخاطر بسپارید و تبلیغات یا معرفی محصولتان را بر مبنای آنها آماده کنید.

  • به چه کسی میخواهید بفروشید ؟

برای فروش هر نوع بخصوصی از کالا یا خدماتتان ، این مهمترین و اساسی ترین سوال است ؟ هر روز باید بدنبال پاسخ این پرسش باشید تا بتوانید به بهترین روش ممکن در بازار هدفتان نفوذ کنید .

  • قیمت گذاری روانی

این روش زمانی استفاده میشود که مشتری بر اساس یک احساس تصمیم بگیرد تا یک منطق مثلا تعیین قیمت ۴۹۹ تومان بجای ۵۰۰ مثالی برای این روش قیمت گذاری است! یا سه تا بخر یکی جایزه بگیر و … این روشها معمولا در حراجیها خیلی کاربرد دارند. مشتریان هم خرید کردن به این روشها را خیلی دوست دارند.

  • منافع خرید محصولاتتان را به مشتریان انتقال دهید

گاهی مشتری به این دلیل خرید نمی کند که از منافعی که با خرید کالا یا خدمات شما بدست می آورد آگاه نیست! پس وظیفه شماست که این منافع را با تبلیغات و یا روشهای دیگر برای مشتری برشمارید. گاهی هم مشتری از این منافع کاملا آگاه است اما کالای شما در دسترس او نیست !اصلی ترین وظیفه ، توزیع سریع و در دسترس قرار دادن کالا یا خدمات برای مشتری است .

  • به هیچگاه دستانتان را حین صحبت با مشتری روی دهان نگذارید!

قرار دادن دستانتان روی دهان در حین صحبت با مشتری می تواند نشانه آن باشد که شما در حال مخفی کردن چیزی یا دروغ گفتن هستید !

  • به مشتریان قبلی خود اهمیت بیشتری بدهید

بازگرداندن مشتریان قبلی یا تلاش برای راضی کردن مشتری ناراضی یکی از بهترین استراتژی ها برای افزایش مشتریان بادوام است.

  • بازار هدف ، بزرگترین مسئله در افزایش فروش

بعضی مواقع تمام نکات فروش را رعایت میکنیم اما نتیجه نمیگیریم! علت اینست که بازار هدف دقیقی را انتخاب یا مشخص نکرده ایم.

  • در استفاده از کلمات هگام مکالمه با مشتری دقت کنید!

نگویید تغییر بلکه بگویید ، پیشرفت ! نگویید : هزینه بلکه بگویید سرمایه گذاری یا تملک نگویید وقتی که من فروختم بلکه بگویید وقتی شما خریدید و صاحبش شدید !

  • هم اکنون از خودتان بپرسید

چرا و چگونه محصول ، خدمات یا شرکت شما از سایرین متمایز می شود و اصولا دلایل برتری نسبت به رقبا کدام است ؟

  • در کار فروشندگی یک سوال وجود دارد که تا وقتی مشتری پاسخ به آن سوال را از زبان شما نشنود ، هرگز اقدام به خرید نخواهد کرد !

و آن سوال اینست که در این چیزی که تو میفروشی چه نفعی برای من خریدار وجود دارد؟!

  • اطلاعات شما از رقبا میزان حرفه ای بودنتان را نشان می دهد

زیرا اینکار باعث می شود در مدیریت مکالمات تلفنی قویتر عمل کنید ! این اطلاعات مربوط به مواردی از جمله محصولات آنها ، قیمت هایشان ، بازار هدفشان ، پورسانت بازاریابان ، تعداد نیروی فروش ، میزان تخفیف ، استراتژی فروش ، دید رقبا نسبت به آنها و … می شود .

  • فروشندگان موفق بسیار سخت کوش هستند

مردم اکثرا می خواهند موفق باشند اما برای بدست آوردن موفقیت آماده نیستند سخت کار کنند!

بسیاری از شرکتها به سختی برای بقا تلاش می کنند. ولی همچنان از مدل کسب و کاری استفاده می کنند که شاید سالها پیش مناسب بوده ، اما دیگر اثر بخش نیست !

  • چگونه می توان در ذهن مشتریان ماندگار شد ؟

آنها ۲۰ درصد از چیزی را که بشنوند در آینده به یاد خواهند آورد! و ۳۰ درصد از چیزی را که ببینند بخاطر خواهند داشت ! اما با کمال شگفتی مشتریان شما ۷۰ درصد چیزی را که همزمان ببینند و بشنوند ، بخاطر خواهند آورد.

  • بازارسنجی ، مسئله ای مهم در کسب و کار

بازارسنجی در کل یعنی تحلیل موقیعت بازار با توجه به آنچه بودیم و داشتیم ، آنچه هستیم و داریم و آنچه باید داشته باشیم . بازارسنجی یا ارزشیابی بازار ، فعالیتهای سازمان / فروشگاه و نقاط قوت یا ضعف آن را بخوبی نمایان می سازد.

 

 

دپارتمان کسب و کار
با توجه به پیشرف تکنولوژی ، تغییر نیاز های جامعه بشری و مهمتر از آن تغییر نگرش مردم ، کسب و کار از ساختار صرفا تجربی خود خارج شده و یک شکل علمی به خود گرفته است .
در عصر جدید یک شخص موفق در عرصه کسب و کار می بایست در روابط شخصی خود نیز موفق باشد. از این رو دپارتمان کسب و کار موسسه ذهن زیبا با هدف ایجاد یک مسیر نو با نگاه ذهن زیبا سعی بر رشد فرهنگ موفقیت ، آموزش و حمایت از کلیه مخاطبین این حوزه را دارد.
محورهای فعالیت این دپارتمان :
- آموزش
- مشاوره
- ارائه خدمات :
۱- کسب و کار دیجیتال
۲- هویت سازی مجازی ( سایت و شبکه های مجازی)
۳- تبلیغات
به اشتراک بگذارید

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

به من اطلاع بده
avatar
wpDiscuz